Stravování

Datum zveřejnění Název dokumentu Typ souboru Velikost souboru
2025_51. týden .pdf 118 kB Stáhnout
2025_52. týden .pdf 119 kB Stáhnout
2026_01. týden .pdf 112 kB Stáhnout
2026_02. týden Stáhnout
2026_03. týden Stáhnout
2026_04. týden Stáhnout
2026_05. týden Stáhnout

Organizace stravování klientů vychází z principů, které směřují k pestré, vyvážené a kvalitní stravě:

  1. Jednou týdně mají klienti možnost výběru z jídel.
  2. Jídelní lístek nabízí pravidelně čerstvé ovoce a zeleninu a mléčné výrobky alespoň čtyřikrát v týdnu.
  3. Jídelní lístek nabízí v týdnu zpravidla 5 úprav masa.
  4. Přílohy u hlavních jídel se neopakují více než dvakrát v týdnu, pakliže si to klienti nepřejí.
  5. Jednou týdně je zařazeno sladké jídlo (ve výběru).
  6. Pravidelně jsou zařazovány luštěniny, bezmasá jídla, dezerty a domácí pomazánky.
  7. Klienti mají každý den na výběr z více druhů pečiva tak, aby si mohli zvolit podle svých preferencí.
  8. Polévky se střídají mezi vývary, zahuštěnými a krémovými; v týdnu se u vývarů nepoužívá shodná vložka.
  9. Jídla jsou v minimální míře připravována z polotovarů a dochucovadel.
  10. Jídlo ani žádné složky nejsou připravovány nebo zpracovávány den dopředu.
  11. Jídelní lístek respektuje regionálnost, sezonnost, svátky a tradice a vychází z místních zvyklostí.
  12. Organizace klientům nabízí také šetřící nebo diabetickou dietu.
  13. Podněty klientů ke kvalitě stravování jsou přijímány průběžně a bezodkladně na denní bázi. Podrobnější preference a související záležitosti se řeší při pravidelných setkáních s klienty.
  14. Zaměstnanci respektují potřeby klientů v oblasti stravování, servisu a očekávaného času podávání jídla a utvářejí příjemnou atmosféru při stravování.
Děláme prostě:
Denně mají klienti na výběr z více druhů pečiva, aby si mohli zvolit podle svých preferencí.
Ovoce a zelenina a mléčné výrobky jsou do jídelníčku zařazovány alespoň čtyřikrát v týdnu.
Bezmasá jídla, luštěniny, sladké dezerty a domácí pomazánky jsou zařazovány pravidelně. Polévky se střídají mezi vývary, zahuštěnými a krémovými; v týdnu se u vývarů nepoužívá shodná vložka.
Různé druhy/úpravy masa jsou v týdnu zpravidla 5krát, aby byla zajištěna pestrost jídelníčku.
Éra polotovarů je minimalizována; jídla jsou připravována co nejvíce z čerstvých surovin a bez dochucovadel.

Jednou týdně mají klienti možnost výběru z jídel podle svých preferencí.
I při přípravě jídel nejsou žádné složky připravovány nebo zpracovávány den dopředu.
Dietní možnosti jsou zajištěny; klientům je na základě doporučení lékaře nabízena šetřící nebo diabetická dieta.
Lokalita, sezonnost, svátky a tradice jsou respektovány při sestavování jídelníčku.
Organizace přijímá podněty klientů ke kvalitě stravování průběžně a bezodkladně, podrobnější preference a související záležitosti jsou řešeny při pravidelných setkáních. Zaměstnanci zároveň respektují potřeby klientů v oblasti stravování, servisu a očekávaného času podávání jídel a utvářejí příjemnou atmosféru při stravování.
top